sâmbătă, 26 iulie 2014

VULPEA ȘI BURSUCUL
de Al. Donici

- „Da' dincotro și unde
 Alergi tu așa iute?"
Bursucu întâlnind pe vulpe-a întrebat.
- „Oh, dragă cumătre, am dat peste păcat,
    Sunt, iată, surghiunită !
Tu știi că eu am fost în slujbă rânduită
     La o găinărie.
Cu trebile ce-aveam, odihna-mi am lăsat,
     Și sănătate-mi am stricat;
Dar tot eu am căzut în groaznica urgie,
      Pe niște pâri nedovedite
      Precum că luam mite.
Tu singur martor ești, în adevăr să spui:
De m-ai văzut cumva, măcar cu vreun pui?"
- „Nu, dragă cumatră; dar când ne întâlneam,
      Eu cam ades vedeam:
      Că tu pe botișor
       Aveai și pufușor."
       Se-ntâmplă și la noi de vezi,
Cum altul, având loc, așa se tânguiește,
       Încât îți vine mai să-l crezi,
       Ca abia din leafă se hrănește.
       Dar astăzi butcă, mâine cai,
De unde oare-i vin? Și când ai vre să stai,
       Să-i faci curata socoteală
       Pentru venit și cheltuială,
N-ai zice ca bursucu; că are „pufușor
       Pe botișor?"



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu