marți, 15 noiembrie 2011

CORUPȚIA UNIVERSALĂ

Jurământul

Era un demnitar corupt, care voia să pară om cinstit. La numirea în funcţie el a făcut următorul jurământ: „Dacă voi lua cu mâna dreaptă vreun ban, să-mi putrezească mâna dreaptă; dacă voi lua cu mâna stângă vreun ban, să-mi putrezească mâna stângă!”

După ce şi-a luat funcţie în primire, cineva a vrut să-i dăruiască 100 liang arginţi. În sinea lui, demnitarul dorea foarte mult să primească banii, dar a refuzat zicând: „Nu pot să mă ating de aceşti bani. Am jurat că-mi va putrezi mâna care se va atinge de bani.”

Subalternii lui, care-i înţelegeau dorinţa, au găsit soluţia: „Vom pune banii în buzunarul tău, aşa că dacă va trebui să putrezească va putrezi numai buzunarul”, au zis ei.

Demnitarul a fost de acord şi aşa au făcut.

(Fabule şi anecdote chinezeşti – Ed. Universal Dalsi – 2001)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu