miercuri, 12 octombrie 2011

OPINIA ALTORA 2


PETRE ȚUȚEA DESPRE
-POPORUL ROMÂN :

Am dorit dintotdeauna să fac o teză de doctorat cu tema „Aflarea în treabă ca metodă de lucru la români”.
La întrebările fundamentale „de ce?” și „în ce scop?” aporetica rurală românească răspunde: „d-aia”.
A venit odată un francez la noi, cu niște mașini, iar una nu funcționa tocmai cum trebuie. Dar românul zice: merge și așa! Trebuie să scăpăm de acest „merge și așa”; că „merge și așa” înseamnă că merge oricum. Nu oricum, nu oriunde, nu oricând și nu orice.
Un tâmpit mai mare ca mine nu există. Să faci 13 ani de temniță pentru un popor de idioți. De asta numai eu am fost în stare…
România e un loc viran.


-PRIETENIE :


În lumea valorilor prietenia este câteodată o primejdie: ea falsifică ierarhia valorilor. Nu prin sentimentul amiciției se definește o valoare, ci prin rangul uman la care-ți ridici comunitatea din care faci parte.


-PROGRES :


Progresul tehnic nu e un adevăr, ci o comoditate. Progresul e un util variabil. Ar fi fost util și pentru greci avionul, să nu se ducă dintr-o cetate în alta călare pe măgar.

-SOCIAL – DEMOCRAȚIE :


Social – democrația e laptele bătut al comunismului.

-ȘTEFAN CEL MARE :

Acum vor să-l sfințească pe Ștefan cel Mare… A fost cea mai mare personalitate politică și militară pe care au dat-o românii în istoria lor. Carol I zicea: Nu veți mai da unu’ ca ăsta chiar dacă mai trăiți încă un million de ani. Da’ cum să faci sfânt din el? Că el era curvar, domnule! Erou, asta-i altceva… Un erou național fără egal. Cel mai mare. Da’ sfânt… Cum să faci sfânt din el?!

-VLAD ȚEPEȘ :

Are meritul de a fi pus pe tronul Moldovei pe cel mai mare voievod român, pe Ștefan cel Mare. Cu armele! Are meritul că l-a și bătut. Și mai ales are meritul că a coborât morala absolută prin țepele puse în cur la nivel absolut. Dormeai cu punga de aur la cap și ți-era frică să n-o furi tu de la tine. Ăsta-i voievod absolut, Vlad Țepeș. Păi fără ăsta istoria românilor e o pajiște cu miei!

-NAȚIONALISM :

Am fost acuzați, noi ăștia de dreapta, că exagerăm puterea națiunii. Toate popoarele fac așa. Nemții se consideră buricul pământului, francezii trei buricuri și jumătate. Fiecare crede că neamul lui e buricul pământului.
Românismul a însemnat, pentru generația noastră, să fim noi înșine. Că a fi la stânga înseamnă a fi în pom.
Fiecare popor vrea să fie el însuși. Și am vrut și noi, ăștia de dreapta, să fim români.
Sunt român și ca român, mă socot buricul pământului. Că dacă n-aș fi român, n-aș fi nimic. Nu mă pot imagina francez, englez, german. Adică nu pot extrapola substanța spiritului meu la alt neam. Sunt român prin vocație.
Tot ce gândesc devine românesc.
Dacă există o știință a națiunii, eu sunt de meserie român.
Naționalismul poate fi practicat și cuviincios. Nimeni nu poate interzice unui popor să-și trăiască tradiția și istoria cu gloriile și cu înfrângerile ei. Pârvan zice: Etnicul e punct de plecare și universalul punct de sosire.
Eu, ca naționalist, am gândit multă vreme că națiunea e punctul terminus al evoluției universale. Când dispar popoarele intrăm în Turnul Babilonului.

PE ZI CE TRECE , CARAGIALE, IONESCU, CIORAN, ȚUȚEA DEVIN TOT MAI ACTUALI ÎN CONTEMPORANITATE. DINTRE CEI MENȚIONAȚI AICI, DOAR ULTIMUL N-A EMIGRAT...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu