vineri, 14 octombrie 2011

PROZE DE SCURT METRAJ (2)



COMPARTIMENTUL  ÎNDRĂGOSTIŢILOR

    Trenul s-a pus în mișcare. O tânără pereche s-a desprins de la fereastra de pe culoar și ne-a cerut, politicos, permisiunea să ocupe cele două locuri rămase libere în compartiment. S-au așezat, de fapt, doar pe unul și jumătate, ţinând cont de dimensiunile doamnei care ocupa locul de la geam…
  Îmi permiteţi să răsfoiesc și eu puţin ziarul dvs. ?
  Cu plăcere, vă rog, eu nu citesc decât pagina de sport şi rubrica Meteo...
   Am primit încuviinţarea amabilă a domnului de lângă mine, dar nici vorbă să mă pot concentra asupra editorialului, când, în faţa mea, tinerii îndrăgostiţi au început să se sărute, fără să ţină cont de martori. Faptul concret, rupt din viaţă, la care asistam - tânărul mângâia duios părul fetei, potrivindu-i-l după urechi - îmi atrăgea irezistibil atenţia. Şi nu doar mie... Doamna de vizavi renunţase să afle cine era criminalul care se ascundea în ultimele pagini ale romanului poliţist pe care îl citea, iar pasagerii de lângă fereastră uitaseră să admire peisajul ce se derula în goana trenului. Era evident că atenţia întregului compartiment era absorbită de cei doi îndrăgostiţi, care, mână-n mână, ochi în ochi, se sărutau fără să le pese de privirile celor din jur.
  Doamne, ce mult se iubesc!, îmi șopti vecina la ureche.
  Ca doi porumbei!... Dar n-o să dureze, vă spun eu, adăugă, cu un regret nedisimulat, domnul de alături.
   În faţa acestei imagini, mi-am declarat sprijinul, simpatia și încrederea într-un viitor luminos al Iubirii cu i-mare…
    Deodată, fata se desprinse din îmbrăţișare, și spuse încet: 
  Trebuie să cobor la următoarea oprire...                             
   Vădit afectat, tânărul se ridică pentru a-i coborî valiza. Până la oprirea trenului în gară , întregul compartiment aștepta punctual culminant: cum se vor despărţi cei doi îndrăgostiţi?...
  Parcă-i un serial de telenovelă!, îmi șopti vecina.   
   Trenul își încetini viteza. Fata refuză gestul lui politicos, își coborî singură valiza, și deschise ușa com-partimentului. Înainte de a ieși pe culoar, se întoarse spre tânărul care o sorbea din ochi, și-i spuse, cu aerul unei fete binecrescute:
  La revedere, mi-a făcut plăcere că te-am cunoscut. Poate ne mai întâlnim pe tren... Take care!




VIS DE DIMINEAŢĂ

    A fost odată ca niciodată, un armăsar mândru și sălbatic, fruntea hergheliei din fruntea hergheliilor!...
    Mulţi nervi își mai făcuse fermierul cu el! De câte ori încercase să-i pună șaua pe spinare, de atâtea ori rămăsese cu buza umflată și şaua înapoi, în cui…
    Era o dimineaţă de primăvară înmugurită; păsărelele ciripeau, fluturii dansau prin aer, câinii alergau găinile, iar calul…, calul fremăta cu şaua pe spinare. Totul era prea frumos! Fermierul se apropie, uluit şi neîncrezător. Când ajunse la doi paşi de cal, întinzând mâna să pipăie şaua, armăsarul întoarse capul spre el şi zise: - Am vrut să-ţi fac o bucurie în dimineaţa asta minunată!...   


      …După ce se trezi, fermierul aprinse focul în soba cu lemne, puse o oală în care să fiarbă apa pentru mămăligă, şi, tremurând de frig, se îndreptă, înjurând, spre grajduri.                    
      Amorţit, câinele moţăia, încovrigat, în faţa cuştii… 

DORINŢA

    Priveam tăcut afară, stând cu mâinile în buzunare, în faţa ferestrei. Mă aflam în camera rotundă, care ar fi putut fi transformată în birou de lucru, dacă ar fi avut o sursă de încălzire şi o fereastră mai mare. Însă ochiul acela de geam, aproape inutil în menirea lui, folosit eficient doar ca o „gură de aerisire”, îţi dădea o senzaţie de claustrare. Camera rotundă era doar un refugiu...în care îţi puteai găsi liniştea.
    Afară, vântul spulbera zăpada, conform previziunilor meteorologice.
  De ce..., cum ai putut să-mi faci una ca asta?! am întrebat-o fără s-o privesc.
  Bine, dar tu ştii bine că te iubesc din prima clipă când te-am cunoscut, răspunse ea, încercând să-mi atingă obrazul cu mâna.
   Atunci, m-am întors brusc spre ea şi i-am tras, fără vorbe, două perechi de palme... Gura, lovită, devenise senzuală. Ochii-i străluceau lăuntric, între plâns şi dorinţă.
  Sărută-mă, îmi şopti, fără să observe că soţul ei, Mihai, tocmai intrase în cameră, cu un pahar de şampanie în mână.
  Aici mi-eraţi, porumbeilor?, zise el, vesel nevoie mare. Veniţi şi voi jos, în sufragerie... Au venit năşicii. Ne-au făcut cadou un tablou de Grigorescu. He, he, he..., ăsta zic şi eu Moş Crăciun!...




VIZITA TINEREI  DOAMNE

  Doctore, cum se mai simte soţul meu? Nu l-am mai vă-zut de-o saptămână. Am fost plecată în turneu...Ştiţi, cu teatrul...Am jucat mult în provincie...
  Oh, nu vă faceţi griji, scumpă doamnă, soţul dum-neavoastră „a luat” trei kilograme...
  Vai, atunci înseamnă că-i merge foarte bine!
  N-aş spune... I-am pus doar piciorul stâng în ghips... A căzut pe scări noaptea trecută; n-are nimic serios la picior, dar am profitat de întâmplare pentru a încerca să-i  mai potolesc anumite elanuri amoroase redeştep-tate acum, ca o întoarcere la frumoasa-i tinereţe cazonă. Arată la toată lumea o fotografie de pe vremea când era ofiţer de cavalerie şi vrea să retrăiască fiorul aventurilor galante, curtând doctoriţele şi asistentele din salon.
Adevărul e că nici lor nu le displace să primească toată ziua complimente şi să asculte declaraţii parfumate de amor... Mă înţelegeţi, nu-i aşa?...
  Vai, domnule doctor, dumneavoastră vorbiţi întot-deauna atât de frumos, şi sunteţi mereu atât de amabil,
   vă sunt atât de îndatorată, atât de... şi ştiţi, eu, de fapt... eu... cum să vă spun, cred că v-am spus deja prea mult
   şi nu trebuia...
  Vă înţeleg, scumpă doamnă, de când cu boala soţului sunteţi mai mult singură şi aveţi nevoie de cineva căruia să-i destăinuiţi micile întâmplări de zi cu zi, micile bucurii sau necazuri, cărţile citite, spectacolele vizionate, fiorul unui clar de lună peste frunzişul copacilor...
Ea îl aude din ce în ce mai neclar. O ameţeşte cu vor-         băria lui, cu apropierea lui, cu privirea lui.
Simte adânc, violent senzaţia unui sărut crispat, rece, dur, calculat... dar atât de plăcut! Apoi, o senzaţie de plăcută relaxare, ca după o baie fierbinte. Doctorul era al ei. El răzbuna acum căsătoria ei nenorocită, de fată tânără şi educată, dar săracă.
    Într-un târziu, se făcu prea târziu şi trebui să plece, gândindu-se, înfiorată, la următoarea vizită.
    În salonul său, generalul adormise, aşteptându-şi soţia, care trebuia să-i aline suferinţa unui picior pus în ghips doar...de amorul artei.



FAPT DIVERS 
    Un  profesor de filozofie din Caracal, care absolvise de curând cursurile unei facultăţi la distanţă din Suceava şi a cărui operă postuniversitară cumula două eseuri despre
   „ Originea şi semnificaţia, pe bază de arhetipuri, a ban-curilor cu olteni ” - publicate în ziarul condus de un cara-calean celebru - s-a însurat cu o profesoară de educaţie fizică, fostă jucătoare de handbal la Râmnicu Vâlcea.
    După şase luni, cei doi tineri au divorţat din cauza ne-potrivirii de caracter şi au plecat, separat, să muncească în Spania, pentru a-şi face un viitor .




FOTOGRAFIE DE NUNTĂ

    Lăutarul cântă behăit, dar cu multă simţire  „Ia-ţi mireasă ziua bună, de la tată, de la mumă”... După un timp, pe obrajii îmbujoraţi ai miresei, nuntaşii au putut  vedea, cu emoţie, curgând câteva  la-crimi.„Vai cât e de sensibilă, mititica”,
şuşoteau  câteva
cucoane, bouche á
oreille... Ginerică
zâmbea tâmp, să nu creadă lumea că mireasa plânge din cauză că s-a măritat cu el. Adevărul era însă altul.
Mireasa începuse să lăcrimeze, gândindu-se că nu mai avea de la cine să-şi ia rămas bun.
Nu a avut când şi nu va mai avea vreodată. Părinţii săi muriseră într-un accident de maşină, cu un an şi mai bine în urmă. Rămasă singură, a hotărât să se mărite cu omul ăsta, pe care nu-l iubea cine ştie ce...
Lăutarul nu ştia nimic din toate astea. El primise nişte bani şi cânta behăit: „Ia-ţi  mireasă ziua bună...”
Câţiva  nuntaşi erau deja beţi. Pozarul cerea zâmbete…






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu