marți, 11 octombrie 2011

OPINIA ALTORA


13 AFORISME

de Stanislaw Jerzy Lec

§  În lumina laudelor cuvintele îşi schimbă proporţia.
§  La începutul drumului spre perfecţiune s-a împiedicat de nemaipomenitul său succes.
§  Unii au impresia că fiecare adâncitură e o prăpastie.
§  Schimbând capetele gândul acceptă forma lor.
§  Nu merge pe urmele celor mari: te îneci în ele.
§  Există un tip de geniu care nu poate fi descoperit decât de oameni geniali.
§  Ah, de-am putea vedea viaţa şi nu situaţia!
§  Fanteziei nu-i este permis să mintă.
§  I-am prins capul în aureola pe care i-am pus-o.
§  Unii arată bine şi fără faţă.
§  Arată ce ai înăuntru, dar nu te despuia!
§  Cei care îşi scriu autobiaografia se inspiră din povestirile altora.
§  Opinia publică ar trebui să se alarmeze de propria ei inexistenţă.

13 AFORISME

de Stanislaw Jerzy Lec
§  Arta nu-i cere artistului talent, ci opere.
§  Artă angajată? Da, dar de cine?
§  Unii urăsc arta. S-a făcut un pas: deja au recunoscut-o.
§  Drama timpurilor noastre se soldează de multe ori cu onorarii pentru creatorii ei.
§  Să creeze un personaj şi să-l lase în voia sorţii! Asta o poate face numai un scriitor adevărat.
§  Ce este tragedia şi ce este comedia se va dovedi cu timpul.
§  Se confirmă legea lui Pavlov: după fiecare gong publicul are poftă de un spectacol.
§  În somn, am autorii mei preferaţi, care nu există în realitate.
§  Intrigile pieselor lui Z au loc în afara culiselor.
§  Ah, acele Ofelii, care, netrimise, merg la mănăstire!
§  Şi pe tine însuţi trebuie să te machezi.
§  Publicul cască rânjind.
Criticul trebuie să se afle sau în stal sau pe scenă – altfel îi cade cortina pe ceafă

Un comentariu:

  1. Felicitari pentru aceste aforisme,dar si pentru "Cantecul Lebedei".Mi-au placut.Bravo !

    RăspundețiȘtergere